• Moet er een borg betaald worden bij het huren van een product?

Bij het verhuren van dakkoffers en trekhaakboxen vraagt Optimaal Reiscomfort een borgsom van 100 euro, voor dakdragers 75 euro, voor een combinatie van een dakkoffer met dakdragers 150 euro en voor fietsendragers is dit 50 euro.

Dit bedrag dient u vooraf te betalen. Dit krijgt u teruggestort nadat u de koffer of de fietsendrager heeft teruggebracht/is opgehaald en deze gecontroleerd is op schade.

  • Moet ik de materialen zelf ophalen?

Bij het verhuren van dakkoffers en dakdragers zorgt Optimaal Reiscomfort dat het materiaal bij de montage bedrijf aanwezig is. U hoeft hier niets voor te doen.

Fietsendragers en trekhaakkoffers monteert Optimaal Reiscomfort bij u op een afgesproken locatie. Optimaal Reiscomfort neemt alle benodigd materiaal mee.

  • Monteren jullie ook in het weekend?

Ja, op zaterdag kunnen wij ook monteren en demonteren.

  • Zijn de montagekosten in de prijs inbegrepen?

Ja, de prijzen zijn inclusief montagekosten.

  • Krijg ik een bevestiging per email of per telefoon nadat ik mijn bestelling heb geplaatst op de website?

Ja, als u het online reserveringsformulier heeft opgestuurd, ontvangt u direct een bevestigingsmail dat wij uw aanvraag goed ontvangen hebben. Binnen 2 dagen kan u een tweede mail verwachten met de factuur en verdere (betaal)instructies voor uw reservering.

  • Als ik het online formulier invul kan ik geen tijdstip van montage/demontage opgeven, hoe wordt dit geregeld?

Twee weken voor aanvang van de verhuurperiode nemen wij telefonisch contact met u op om een montage en een demontage tijdstip met u af te stemmen. U kan ook al op voorhand in het online formulier bij “opmerkingen” laten weten wanneer het voor u het beste past. Wij proberen hier dan rekening mee te houden.

  • Kan ik ook bellen om een bestelling te plaatsen?

Ons team staat voor u klaar! U kan ons zeker bellen om telefonisch een bestelling te plaatsen, maar omdat wij de gegevens nodig hebben van uw auto (merk, model, bouwjaar, daksysteem, …) en om miscommunicatie te voorkomen, heeft het wel onze voorkeur het online reserveringsformulier te gebruiken. Maar als u liever belt, is dit ook absoluut geen probleem. Wij helpen u graag verder.

  • Waarom moet ik mijn gegevens van mijn auto opgeven ?

Elke auto is anders. Om een juiste en veilige montage te kunnen garanderen op uw auto hebben wij deze gegevens nodig.

Wij doen echter verder niets met deze gegevens, het is enkel en alleen om de juiste montagemiddelen te bepalen.

  • Kan ik de borg contant betalen?

Nee, helaas is dit niet mogelijk. U betaalt de borg samen met de restbetaling via een bankoverboeking uiterlijk twee weken voor aanvang van de huurperiode.

  • Wat kan ik doen als mijn sleutel afbreekt?

Onze dakkoffers zijn dubbelzijdig te openen dus als een sleutel afbreekt kan de andere kant nog open.

  • Hoe zwaar mag ik mijn trekhaak belasten?

De trekhaak heeft een maximale belastbaarheid. Deze staat op het ID-plaatje naast de trekhaak en/of in het instructieboekje van uw auto.

 

De fietsendragers wegen ongeveer 15kg, de trekhaakkoffers 9kg.